söndag 7 augusti 2011

Äntligen semester!

Nu har jag installerat mig i Hälsingland för hela två veckor. Två veckors semester och byggande. Även ska vi äta gott, ha det trevligt, paddla och klättra.
Men just nu så sitter jag inne hos mina föräldrar, för det ös regnar verkligen. Trist.
Har målar tvättat fyra finnstolar som ska bli i en engelskröd nyans och skurat ren två gamla rostiga fotogenlampor. Mamma och jag har plockat ihop tallrikar och annat porslin till stugan och gamla sängkläder. Tvättar två täcken som ska lappas lite så blir de perfekta som start när vi kan flytta in.

Tyvärr så har inte det beställda lindrevet kommit ännu, håller tummarna att de behagar komma i början av denna vecka. I morgon bitti ska jag hämta Peter på tåget och kanske inhandla den färg som ska vara på stolarna. Även pappa till golvet, veke och fotogen till lampan har skrivits på en inköpslista.

Nu måste de bara sluta regna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar