tisdag 14 juni 2011

Ett trä tak på plats

Även denna helg tillbringades i Hälsingland. Peter gjorde lång pass på lördagen, jag var med till halvtid ungefär. Då hade en fjärde del av taket fått brädor. När jag kom tillbaka igen efter 24 timmar så var det bara de sista brädorna vid nocken kvar att spika dit. Så nu känner jag att jag har en del att arbeta igen.
Vi började lägga papp på söndag eftermiddag men regnet satte stopp så det blev inte mer en påbörjat. Insåg att både tak och papp är halt och en byggnasställning hade nog varit på sin plats. Vi får se hur vi löser detta.

Just nu går jag i tjärdrev tankar och kamin tankar. Någon som har något bra tips var man kan hitta en gammal fin kamin på ben med en platta på?
Hittat lite tjärdrev på nätet. Men hur mycket skulle det behövas?

Känner att det är lite frågetecken just nu.

Även fönster och dörr är något som tål att funderas över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar